Tarih:
13.11.2020 13:01:59
Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) Genel Müdürü
Erdoğan Öztürk, Mamak ilçesinin Altıağaç Mahallesi’ndeki Toplu Konut İdaresi
Başkanlığı (TOKİ) konutlarına su verilmediği yönündeki haberlerin gerçeği
yansıtmadığını söyledi. Müteahhit firmanın şehir şebeke suyuna bağlantı yapacak
imalatları tamamlamadan konutların sahiplerine teslim edildiğini açıklayan
Öztürk, “ASKİ’nin bunda hiçbir sorumluluğu yok ama çözüm için kurum olarak
devreye girdik. İmalatları tamamlayarak hatlara su verdik” dedi.
Mamak Belediyesi ve TOKİ iş
birliğinde Altıağaç Karaağaç Mahallesi Kentsel Dönüşüm Projesi kapsamında
bulunan 948 konutun tesliminin ardından yaşanan su sıkıntısı için ASKİ Genel
Müdürlüğü devreye girdi. Bazı basın yayın
kuruluşlarında yer alan haberlerin gerçeği yansıtmadığını sorunun ASKİ’den
kaynaklı olmadığını açıklayan ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, “Vatandaşlarımızın sıkıntısı elbette ki
bizim de sıkıntımızdır. Kurumumuz çözüm için devrede. Tüm imalatı tamamlayarak,
hatlara su vermeye başladık” dedi.
“ASKİ ÇÖZÜM İÇİN VARDIR”
Sitedeki 948 konuttan sadece
50 konutta ikamet edildiğini vurgulayan Öztürk,
“Biz tek bir vatandaşımızın dahi
mağdur olmasını istemeyiz. Bu nedenle eksikliklerine karşın teslim edilen
konutlardaki vatandaşlarımızın güç durumda kalmamaları için ilk günden itibaren
bina depolarına tankerle su takviyesinde bulunuyoruz. İddia edildiği gibi
‘1000’ hanede su sıkıntısı yaşandığına ilişkin yayınlar tamamıyla gerçek
dışıdır” diye konuştu. Altıağaç Mahallesi TOKİ
konutlarını ASKİ Genel Müdür Yardımcısı Baran Bozoğlu, Su ve Kanal İşletme
Dairesi Başkanı Yılmaz Şengül ile birlikte ziyaret ederek incelemelerde bulunan
ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, şu açıklamalarda bulundu: “Yapımı süren TOKİ konutlarında, teslim edilen
kısımlar için kurumumuza kanal vizesi ve abonelik başvuruları yapılmış.
Başvuruyu müteakip imalatlar yerinde incelenerek, bu aşamada konutların
yarısının projeye göre su alamayacağı tespit edilmiş ve yeni bağlantı noktaları
gösterilmiş. Vatandaşlarımızın bu sıkıntıları çekmesinde ASKİ olarak hiçbir
sorumluluğumuz bulunmamaktadır. Yasal evrakların tamamlanması aşamasında rahat
davranan müteahhit firma ile vatandaşları şebeke suyundan faydalanacak aşamaya
getirmeden evleri teslim eden TOKİ’nin kusurları ASKİ'ye mal edilmeye
çalışılıyor.”
MOBİL ABONELİK ARACI İLE YERİNDE SU ABONELİĞİ
İmalatların tamamlanmasının
ardından pandemi süreci nedeniyle konutlarda yaşayan vatandaşlara kolaylık
sağlamak için su abonelik işlemlerinin ASKİ’nin Mobil Abonelik Aracı ile
yerinde yapılacağını belirten Öztürk, site sakinlerine de bilgi verdi. B7-4 Blok sakini Leyla Bozan
ise ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk ile yaptığı sohbette, “Eşim konu hakkında ASKİ ile görüştü, onlar da hemen tankerle su
getirdiler. Çok sevindik. Şu anda musluktan suyumuz tertemiz akıyor Allah’a
şükür” dedi.