Ankara’da sel baskınlarının
yaşandığı bölgedeki sorunları tek tek çözüme kavuşturmak için 3 yıldır
çalışmalarını sürdüren ASKİ Genel Müdürlüğü, Çayyolu Mahallesi’ndeki
çalışmalarını sürdürüyor. Çalışmalar kapsamında Metro Bakım İstasyonu, Gordion
AVM ve Çağlayan Askeri Tesisleri’ni kapsayan bölgede altyapı inşaatı
çalışmalarına başlanırken, çalışmalar süresince metroyu kullanan yayaların
mağdur olmamaları için alternatif geçiş güzergâhları belirlendi.
Ankara
Büyükşehir Belediyesi ASKİ Genel Müdürlüğü, tüm Türkiye’de olduğu gibi
Ankara’da da etkisini gösteren şiddetli yağışlar ve neden olduğu sellerin önüne
geçmek için başladığı çalışmalarını sürdürüyor.
ASKİ
ekipleri, yaklaşık 25 yıldır sel baskınlarının yoğun olarak yaşandığı Çankaya
ilçesi Çayyolu Mahallesi’nin sorununun çözümü için; Metro Bakım İstasyonu,
Gordion AVM ve Çağlayan Askeri Tesisleri’ni kapsayan bölgede altyapı inşaatı
çalışmalarına başladı.
5 Ağustos 2022 tarihinde başlayan ve hızla ilerleyen
çalışmalar kapsamında, Çağlayan Kışlası’ndan Metro Bakım İstasyonu
istikametinde 413 metre 1400’lük kanal hattı ile 137 metre 2 bin 800’lük yağmur
suyu hattının imalatı tamamlandı. 1’nci metro alt geçidine yapılacak yağmur
suyu hattı için ise 310 metrelik bir alanda daha çalışmalar yapılacak.
MAĞDURİYET
YAŞANMAMASI İÇİN YENİ GÜZERGÂH BELİRLENDİ
ASKİ’nin
bölgedeki sel sorunun giderilmesi amacıyla gerçekleştirdiği çalışmalar
süresince metroyu kullanan vatandaşların mağduriyet yaşamamaları için
alternatif güzergâhlar belirlendi. Metro yaya alt geçitlerinin B ve D
kapılarının kullanıma kapatılması nedeniyle, A ve E kapıları giriş ve çıkışlar
için kullanılabilecek. Ayrıca bölgede yaya geçişlerinin güvenli bir şekilde
sağlanabilmesi amacıyla sinyalizasyon sistemi tesis edilecek.
YIL
SONUNA KADAR BİTİRİLMESİ HEDEFLENİYOR
ASKİ Genel Müdürlüğü de bölgede yapılacak çalışmalara
ilişkin şu açıklamayı yaptı:
“ASKİ Genel Müdürlüğümüz, bölgede yaşanan sel taşkınlarının önüne
geçebilmek adına Kutugün Deresi’nden deşarj alarak, Ankaralılar Caddesi üzerine
2800 mm çapında yağmur suyu ve 1400 mm çapında atık su imalatı çalışmasına
başladı.
Yapılacak olan yağmur suyu hatları, üst havzaları da
toplayacağından yüzde 75-80 doluluk oranı ile çalışacaktır. Bu nedenle imalatın
amacına uygun olarak çalışabilmesi için mevcut güzergâhın kullanılması zorunlu
olmuştur.
Bu sebeple de imalatın yapılacağı güzergâhtaki boru çaplarının
büyük olması, çalışılacak sahada boş bir koridorun bulunmaması ve hat
eğimlerinde değişiklik yapılamaması nedeniyle söz konusu güzergâh üzerinde yer
alan metro yaya alt geçitlerinin B ve D giriş kapılarının tamamen kullanıma
kapatılması gerekmektedir. Bu çerçevede A ve E kapıları giriş ve çıkışlar için
sürekli kullanılacaktır. Tesis edilecek sinyalizasyon sistemi ile de yaya yol
geçişleri güvenli bir şekilde yapılacaktır.
Olası sel ve taşkın afetlerinin engellenerek, can ve mal kaybının
önüne geçecek olan çalışmanın bu yıl sonuna kadar bitirilmesi hedeflenmektedir.
Başkentimiz ve bölgemiz için zorunlu olan bu çalışma süresince
vereceğimiz rahatsızlıktan dolayı özellikle bölge halkından ve bölge esnafından
özür dileriz…”