Ankara Su Ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ)
Genel Müdürlüğü, koronavirüs tedbirleri kapsamında oluşabilecek risklere karşı
yeni önlemleri hayata geçirdi. Abonelik işlemleri nedeniyle ASKİ’ye gelen
vatandaşları hem sıcak havadan korumak hem de bina içinde kalabalık ortam
oluşmasını engellemek için bina dışında bekleme çadırları kurdu. ASKİ’ye gelen
vatandaşlara çay, su ve kolonya ikramında da bulunuluyor.
Ankara Su ve Kanalizasyon
İdaresi (ASKİ) Genel Müdürlüğü, pandemi süreci nedeniyle merkez ve taşra teşkilat
binalarında bir dizi sağlık önlemi aldı.
Yeni abonelik işlemleri,
fatura ödeme ve sayaç okuma itirazı için günlük yaklaşık 5 bin kişinin geldiği
ASKİ’de kalabalık ortamların oluşmaması için sıra bekleyen vatandaşlar için
bina dışında çadırlar kuruldu.
VATANDAŞLAR GRUPLAR
HALİNDE BİNAYA ALINIYOR
Toplum sağlığını önceleyen
ASKİ, pandeminin yayılma riskine karşı abonelerin başvuru işlemlerini bina
içine gruplar halinde alarak sırayla gerçekleştiriyor.
Abonelik işlemleri için
ASKİ’ye gelen vatandaşların ateş ölçümleri yapılırken sık sık sosyal mesafe
kuralı konusunda uyarılıyor. Vatandaşların hem sıcak havadan korunması hem de
kalabalıkların önlenmesi amacıyla yeni tedbirleri devreye sokan ASKİ Genel Müdürlüğü
bina dışında bekleme çadırları kurarak, sıra bekleyen vatandaşlara kolonya, su
ve çay ikramında bulunuyor.
GÜNEŞTEN KORUYAN ÇADIRLAR
KURULDU
Kurum içinde belirli
noktalara dezenfektan kullanım noktaları yerleştirilirken, abonelik devri
yaptırmak için ASKİ’ye geldiğini söyleyen Bilgehan Bozkurt yeni tedbirler
konusunda görüşlerini şu sözlerle dile getirdi:
“Vatandaşların sırayla
içeri alınması bence güzel bir uygulama. Dışarıda bekleyenler için de güneşlik
yapmışlar. ASKİ neticede vatandaşın sağlığını düşünüyor. Vatandaşlar olarak
bizler de salgın dönemi nedeniyle daha anlayış göstermeliyiz. ASKİ gibi
yoğunluğu çok olan kurumlarda bu tür sıralar ve beklemeler daha önce de
oluyordu. Şimdi tedbir amaçlı bina içine daha az sayıda kişiyi alıyorlar.”
İşlem sırası bekleyen Necmettin Gökdemir adlı bir başka vatandaş da
yazın güneşin altında beklemek zorunda kalmadan işlemlerini hallettiğini ve bu
hizmetin kendisini rahatlattığını söylerken, İshak Şahin de, “Daha önce burada güneşten koruyan çadırlar yoktu. Su ve çay ikramı
da çok güzel düşünülmüş. Böylece bina
içinde oluşan yoğunluk da önlenmiş oluyor. Yararlı bir hizmet” dedi.