ASKİ Genel Müdürlüğü Başkent’te yıllardır çözülemeyen
altyapı sorunlarını çözmek için 7/24 mesai harcıyor. Son olarak Yenimahalle ATA
Mahallesi’nde son 3 yıldır yaşanan su sorununu çözüme kavuşturan ASKİ ekipleri,
Gölbaşı Karşıyaka Mahallesi’nde su israfına neden olan arızaya da anında
müdahale ederek su kaybı yaşanmasını önledi.
Ankara Su ve Kanalizasyon
İdaresi (ASKİ) Genel Müdürlüğü, altyapı sorunlarına ve vatandaşların
ihbarlarına anında müdahale ederek kent genelinde yaşanan mağduriyetleri
gidermeye çalışıyor.
ASKİ ekipleri son 3 yıldır
basınç düşüklüğü nedeniyle Yenimahalle İlçesi Ata Mahallesi’nde yaşanan içme ve
kullanma suyu problemini çözüme kavuştururken, Gölbaşı Karşıyaka Mahallesi’nde
de su israfına neden olan arızaya jet hızıyla müdahale ederek su kaybının önüne
geçti.
ASKİ EKİPLERİ 7/24 SAHADA
Ata Mahallesi’nde yer alan ve
3 bin kişinin yaşadığı Şelale, Tekirdağ Park Evleri, Aydınkent, Mutlu, Güzel
Aküzüm, Akonur, Dilara, Maviladin, Sermina Life ve Kainat Evleri Sitelerinin
sakinleri, yıllardır yaşadıkları su sorunu nedeniyle çamaşır yıkayamadıklarını
ve bahçelerini sulayamadıklarını bildirdi.
Artan şikayetleri dikkate
alan ASKİ ekipleri mahalledeki birçok sitede tazyiksiz suyun üst katlara
çıkmadığını tespit etti. Mahalledeki 12 sitede ikamet eden bin 400 aboneyi
etkileyen su sorunu, ASKİ Genel Müdürlüğü ekiplerinin iki gün süren yoğun
çalışmaları ile çözüldü. ASKİ, T55 depodan gelen 150’lik düktil hattan söz
konusu 12 siteye bağlantı vererek, 1.6 bar olan su basıncını 4.6 bara
yükselterek abonelere rahat bir nefes aldırdı.
ASKİ’YE TEŞEKKÜR
Ata Mahallesi Muhtarı Cem
Gürkan, su deposu olmayan villaların ciddi bir sıkıntı yaşadığını belirterek, “ASKİ Yenimahalle Bölge Müdürümüz ve
değerli ekibi bu sorunu çözdüler” sözleriyle ASKİ’ye teşekkür etti.
Mahalle sakinlerinden Ahmet
Çalışkan, “Kirli çamaşırlarını yıkamak
için Batıkent’teki ablasına götüren bir komşum var ancak şimdi rahatız”
derken, ilk zamanlar su sorununun hafta sonları herkesin evde olduğu saatlerde
yaşandığını ancak daha sonra sorunun hafta içinde de devam ettiğini anlatan
Gökhan Kubilay ise şöyle konuştu:
“Sıkıntı mesai saatlerinde de devam edince sorunun
hattan kaynaklı olduğunu anladık. Birkaç gün önce de güzel haberi aldık ve çok
mutlu olduk. Bahçemizi daha rahat suluyoruz. Çamaşır makineleri çalışıyor.
Özellikle ev hanımları rahat etti. Emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkür
ediyoruz.”
SU İSRAFINA YOL AÇAN ARIZAYA JET HIZINDA MÜDAHALE
Gölbaşı Karşıyaka
Mahallesi’nde ikamet eden bir vatandaşın sosyal medya hesabı üzerinden ASKİ Genel
Müdürü Erdoğan Öztürk’e ulaşmasının ardından ASKİ ekipleri jet hızıyla arızaya
müdahale etti.
Gölbaşı’nda ikamet eden
Gülşen Sarıcı adlı bir vatandaşın ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk’e saat
00.15’te tweet atarak ulaşması üzerine harekete geçen ASKİ Gölbaşı Bölge
ekipleri arızayı kısa sürede gidererek, su israfını önledi. ASKİ Genel Müdürü
Erdoğan Öztürk, Karşıyaka Mahallesi 730/1 Sokak’ta içme suyu borusundaki kaçağı
fark eden Gülşen Sarıcı’nın yapmış olduğu ihbar için kendisine teşekkür etti.