Ankara
Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) Genel Müdürlüğü, Başkent’in 25 ilçesini
kapsayacak şekilde “ASKİ Muhtarlarla Buluşuyor” toplantıları düzenliyor. ASKİ
Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, Çankaya ve Gölbaşı’nın ardından Mamaklı muhtarlar
ile bir araya geldi. Öztürk, ilçede sel felaketlerinin önüne geçmek amacıyla
atık ve yağmur suyu hatlarının ayrıştırılması için çalışma başlattıklarını
söyledi.
ASKİ Genel Müdürlüğü tarafından başlatılan “muhtarlarla buluşma” toplantıları hız
kesmeden devam ediyor.
Başkent’in yıllardır çözülemeyen içme suyu ve
altyapı sorunlarını çözüme kavuşturmak amacıyla ortak akıl ilkesi doğrultusunda
muhtarlara görüşmelerini sürdüren ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, Çankaya ve
Gölbaşı ilçelerinden sonra Mamak ilçesi muhtarlarıyla bir araya geldi.
MAMAK-GÖLBAŞI
İÇME SUYU HATTI YAPIMI BAŞLADI
“ASKİ
Muhtarlarla Buluşuyor” toplantılarıyla mahallelerin altyapı
eksikliklerini ve talepleri birinci ağızdan dinleyen ASKİ Genel Müdürü Erdoğan
Öztürk, Mamak ilçesinde başlayan altyapı yatırımları hakkında bilgi verdi.
Öztürk, toplantıda 650 bin kişiye hizmet
verecek olan 26 kilometre uzunluğundaki Mamak-Gölbaşı İçme Suyu Hattı’nın yapım
çalışmalarının başladığını açıkladı.
İKLİM
DEĞİŞİKLİĞİ VE KURAKLIK UYARISI
ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, Ankara 1.
Bölge Su ve Kanal İşletme Dairesi Başkanı Yılmaz Şengül, Su inşaat Dairesi
Başkanı Gülay Aslan, Abone İşleri Dairesi Başkanı Tarık Kaplan, Kanal İnşaat
Dairesi Başkanı Oğuz Alsancak ile ASKİ Mamak Bölge Müdürü Suat Durukan’ın da
katıldığı toplantıda, Mamaklı muhtarların sorun ve talepleri tek tek dinlenerek
çözüm önerileri masaya yatırıldı.
Toplantıda iklim değişikliğine bağlı yaşanan
kuraklığın su kaynaklarını olumsuz etkilediğine dikkat çeken Öztürk, Başkent’te
suyun tasarruflu kullanılması konusunda uyarılarda bulunarak muhtarlardan
destek istedi.
ÖZTÜRK:
“İLÇENİN ALTYAPISINA ADETA NEŞTER VURDUK”
Nüfusu 670 bine yaklaşan Mamak’ın alt ve
üstyapısının yıllarca ihmal edildiğini, çarpık yapılaşmanın ortaya çıkardığı
gecekondulaşmanın en yoğun görüldüğü ilçelerden biri olduğunu vurgulayan ASKİ
Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, ilçede sık sık yaşanan sel ve su baskınlarıyla
gündeme geldiğini belirterek, şu değerlendirmelerde bulundu:
“İlçenin
altyapısına adeta neşter vurduk. Mamak’ın yağmur suyu ve atık su hatlarını
birbirinden ayırmak için imalat çalışmaları yaptık. Yoğun yağışlarda su
baskınlarının yaşandığı binalar ve sokak içleri için 4 bin 100 metre yağmur
suyu hattı döşedik. Haftada bir patlak veren içme suyu hatlarına da müdahale
ederek, kısa sürede 133 bin 934 metre içme suyu hattı imalatını tamamladık.
İlçede toplamda 21 bin 140 metre atık su hattı ile 14 bin 640 metre yağmur suyu
hattı yaptık.”
HATİP
ÇAYI TEMİZLENDİ
Senelerdir el sürülmeyen Hatip Çayı’nın Şahap
Gürler, Yeşilbayır, Üreğil ve Lalahan Mahallelerinin şehir içinden akan
bölümlerinde temizlik yapıldığını söyleyen Öztürk, şöyle konuştu:
“Toplamda
11 bin 960 metreküp dere temizliği yaptık. 4 bin 151 küçük hazneli ızgara
imalatı ile 16 bin 988 ızgara temizliği ve 705 bin 170 metre de atık su ve
yağmur suyu hat temizliği gerçekleştirdik. Mamak’ta yapılan TOKİ projelerinin
hizmete girmesi için su temini ve kanalizasyon deşarjı çalışmalarını hızla
tamamladık. Mamak Belediyesinin önündeki su yığılmalarının önüne geçen
imalatlar yaptık. Ankara’yı altyapısı güçlü, musluklarından pırıl pırıl ve
kesintisiz su akan, atık suları çevre ve insan sağlığına zarar vermeyen,
insanları mutlu ve huzurlu bir kent yapmak için birlikte çalışacağız.”
ÖNCELİK
ATIK VE YAĞMUR SUYU HATLARININ AYRIŞTIRILMASI
Ankara’nın en büyük sorunlarından birinin atık
su hatları ile yağmur suyu hatlarının ayrıştırılmaması olduğuna dikkat çeken
Öztürk, “Kuvvetli yağışlarda yağmura
teslim olan semtler görüyoruz. Bunlar Başkent’e yakışmayan görüntüler.
Önceliğimiz bu hatların ayrıştırılması. Bu yönde tespitlerimizi yapıyoruz.
Ayrıştırma işlemi zaman alacak ama bir şekilde çözmemiz lazım” dedi.
ASKİ’li yetkilileri dinleyen ve çözüm
önerileri konusunda fikir alışverişinde bulunan Mamaklı muhtarlar ise görüş ve
önerilerini şu sözlerle dile getirdiler:
-Ali Kahraman (Ege Mahallesi Muhtarı): “ASKİ Mamak Bölge Müdürümüz ve birim
şeflerimiz bize çok yakınlar. Ayrıca ilk kez ASKİ Genel Müdürü nezdinde bir
toplantı yapılıyor. Bunun için sizi ve ekibinizi tebrik ediyorum.”
-Ekrem Yalçınkaya (Derbent Mahallesi Muhtarı):
“ASKİ ekipleri adeta 112 ile yarışıyor
ve sorunları hızla çözüyorlar.”
-Satılmış Çakır (Peyamisefa Muhtarı): “ASKİ, 355 Sokak’taki sıkıntımızı giderdi,
çok teşekkür ediyoruz. 336 Sokak’taki sıkıntı da inşallah çözülecek.”
-Çiğdem Sarıtaş (Cengizhan Mahallesi Muhtarı):
“ASKİ Bölge Müdürlüğü çok özverili
çalışıyor. Bize sadece bir telefon kadar uzaktalar. Kendilerini 7 gün 24 saat
arayabiliyoruz ve her zaman anında müdahale ediyorlar. Böylece temiz su
patlağında su boşa akmamış oluyor, kanal patlağında da daha fazla zarar
görmeden olaya müdahale etmiş oluyorlar. Sadece yağmur suyu hatlarına daha
fazla önem verilirse su tahliyelerinde rahatlamış oluruz.”
-Sevgi Özüçeşli (Gülveren Mahallesi Muhtarı): “Çalışmalarınızdan çok memnunum ancak
gecekondudan modern yapılara geçilirken kanal bağlantılarında sıkıntılar
yaşanıyor. Bir binanın kanalını diğer binaya bağlayan müteahhitlerden dolayı
zaman zaman taşmalar oluyor. Bunların da önlenmesi gerek.”
-Ahmet Halat (Kayaş Mahallesi Muhtarı): “ASKİ bir sıkıntımız olduğunda anında
hizmet veriyor. Keşke her kurum ASKİ gibi olsa.”
-Murat Kaymakçı (Balkiraz Mahallesi Muhtarı): “Başkanımız Mansur Yavaş’a ve çalışma arkadaşlarına
Ankara’ya verdikleri hizmetlerden dolayı çok teşekkür ediyorum. Mamak
Caddesi’nde kot farkından dolayı tepme yaşanıyor. Bu soruna da el atılırsa
Ankara’ya güzel hizmet edilmiş olacak.”
-Fazlı Dinçdemir (Mehtap Mahallesi Muhtarı): “139 Sokağımızın yağmur suyu kanalı yoktu
orası yapıldı. Vatandaşlarımız çok mağdurdu, yağmur yağdığında gündüz kadınlar,
gece de erkekler evlerine su basmasın diye kum torbalarıyla bekliyordu. O
sorunumuz çözüldü çok teşekkür ederiz.”