ASKİ
Genel Müdürlüğü Başkentli muhtarlarla bir araya gelerek hem ilçelerinde yapılan
yatırım ve çalışmalar hakkında bilgi veriyor hem de muhtarların istek ve
taleplerini dinliyor. “ASKİ Muhtarlarla Buluşuyor” toplantılarını
başlattıklarını söyleyen ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, belediye ve
vatandaşlar arasında köprü görevi gören muhtarlardan suyun tasarruflu kullanımı
konusunda bilinç oluşturulması için destek de istedi.
ASKİ Genel Müdürlüğü, “ASKİ Muhtarlarla Buluşuyor” toplantıları için düğmeye bastı.
Başkentli muhtarlarla diyalog sürecini
hızlandırmak ve mahalle sorunlarına çözüm bulmak amacıyla yeni bir uygulamayı
hayata geçirdiklerini açıklayan ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, bundan sonra
mahalle muhtarlarıyla yüz yüze görüşeceklerini söyledi.
ASKİ Genel Müdürlüğü ilk olarak 123 mahalle ve
1 milyona yaklaşan nüfusu ile Ankara’nın en büyük ilçesi olan Çankaya’nın
muhtarlarını ağırladı.
“BARAJLARIMIZ
HER GEÇEN GÜN ALARM VERİYOR”
ASKİ Genel Müdürlüğü Konferans Salonu’nda
pandemi süreci nedeniyle sosyal mesafe kurallarına uygun olarak her türlü
önlemin alındığı toplantıya ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk de katıldı.
Ankara’ya içme suyu sağlayan barajlardaki su
miktarının giderek azaldığına dikkati çekerek konuşmasına başlayan Öztürk, su
tasarrufu konusunda kamuoyunun bilinçlendirilmesi için muhtarlardan destek
istedi. Görüşmeye gelen muhtarlara muhtarlık binalarına asmaları için su
tasarrufuna yönelik bilgilendirici doküman ve afişler de verildi.
ASKİ’nin öncelikli görevinin musluklardan
sağlıklı su akıtmak, atık ve yağmur sularını çevre ve insan sağlığına zarar
vermeden bertaraf etmek olduğuna dikkat çeken Öztürk, konuşmasını şöyle
sürdürdü:
“Gelecek
nesillerin susuz kalmaması için su kaynaklarının doğru yönetilmesi gerekiyor.
Bu kapsamda Başkent nüfusunun mevcut ve gelecek 30 yıldaki su talebini
karşılayabilmek için Master Plan çalışmalarını başlattık. Bugünlerde yağan kar
sizleri yanıltmasın. Pandemi şartlarında su tüketimi arttı ve barajlarımız her
geçen gün alarm veriyor. Her bir damla suyun kıymetini anlatma konusundaki
duyuru ve kampanyalarımızı mümkün olduğunca çok kişiye ulaştırmamız için
yardımlarınızı istiyoruz. Afişlerimizi binalarınıza asmanızı rica edeceğiz zira
suyumuzu her zamankinden daha özenle kullanmalıyız.“
Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş’ın
katılımcı, şeffaf ve hesap verebilir yönetim anlayışına büyük önem verdiğini
ifade eden Öztürk, “Sizlerle el ele
vererek Ankara’yı altyapısı güçlü, musluklarından pırıl pırıl su akan,
insanları mutlu ve huzurlu bir kent yapmak için çalışacağız. Başkentimiz
Atatürk’ün Ankara’sına yakışan çağdaş bir kent olacak” dedi.
SU
TASARRUFUNDA ÇARPICI RAKAMLAR
Su tasarrufu konusunda çarpıcı istatistikleri
de paylaşan Öztürk, şu açıklamalarda bulundu:
“4
kişilik bir aile için istatistiklere göre ellerimizi yıkarken suyu açık
bırakmazsak yılda 12 ton su kazancımız oluyor. Bulaşıkları makinede yıkayarak
yılda 40 ton, diş fırçalayıp tıraş olurken musluğu kapatarak yılda 12 ton, duş
süresini sadece 1 dakika kısaltarak ise yılda 20 ton su tasarruf edebiliriz.
Çamaşır makinesini tamamen dolu çalıştırırsak her yıkamada 10 litre, sebzeleri
su dolu bir kapta yıkayarak da yılda yine 20 ton su tasarrufu sağlanabilir.
Ayrıca bahçe sulamada sıcak saatler yerine sabah ve akşam saatlerini tercih
edersek buharlaşma engellenebilir.”
TÜM
TÜRKİYE’YE ÖRNEK UYGULAMALAR
Toplantıda tek tek muhtarların sorunlarını ve
ihtiyaçlarını dinleyen ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, Genel Müdür Yardımcısı
Ekrem Akçul, Ankara 1. Bölge Su ve Kanal İşletme Dairesi Başkanı Yılmaz Şengül,
Abone İşleri Dairesi Başkanı Tarık Kaplan, Su İnşaat Dairesi Başkanı Gülay
Aslan, Kanal İnşaat Dairesi Başkanı Oğuz Alsancak ve ASKİ Çankaya Bölge Müdürü
Sedat Özdemir yapılan çalışmalar ve yeni yatırımlar hakkında bilgi vererek
muhtarların sorularını da yanıtladı.
Ankara Büyükşehir Belediyesinin koronavirüs
salgınının etkisini azaltmak için en hızlı şekilde önlem alan belediye olduğunu
anlatan Öztürk, şu değerlendirmelerde bulundu:
“Biz
de ASKİ olarak bu süreçte tüm Türkiye’ye örnek uygulamalar başlattık. Örneğin
Başkent’te borcundan dolayı suları kesilen abonelerimizin geçici olarak
sularını açtık. ‘Su Ver’ kampanyası ile ödeme güçlüğü çeken vatandaşlarımızın
su faturalarını, hayırsever vatandaşlarımızın ödemesine olanak sağladık. Tüm
bunları yaparken ASKİ olarak asli görevlerimizi aksatmadan yerine getirmek için
7/24 mesai yaptık.”
Ankara’nın sosyal, kültürel, siyasi ve ticari
hayatına yön veren kuruluşların çoğunun Çankaya ilçesinde yer aldığını ifade
eden ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, “114
büyükelçilik, 12 üniversite ve 107 bin iş yerinin bulunduğu Çankaya’nın gündüz
nüfusu 2,5 milyona yaklaşıyor. ASKİ’nin 2 milyon 442 bin abonesinin 457 bini
Çankaya’da ikamet ediyor. Bu nedenle su tasarrufu konusunda siz muhtarlarımıza
da bizim kadar görev düşüyor” dedi.
SON
2 YILDA ÇANKAYA’DA YAPILAN HİZMETLER
Nisan 2019’dan bugüne kadar Çankaya ilçesinde
yapılan altyapı çalışmalarına ilişkin bilgi veren Öztürk, ilçede 6 bin 376 içme
suyu arıza onarımı ile 11 bin 105 kanal arıza onarımının yapıldığını, 16 bin
741 tazyikli vidanjör ile de arızaların giderildiğini söyledi.
İlçede ayrıca 1 milyon 22 bin metre pis su ve
yağmur suyu hattının temizlendiğini, 3 bin 294 yağmur suyu ızgara imalatının
gerçekleştirildiğini, 21 bin 836 metre atık su hattı imalatı ile 4 bin 677
metre yağmur suyu hattı imalatının yapıldığını hatırlatan Öztürk, “Bunlar çok ciddi rakamlar, boş durmuyoruz.
Göreceksiniz daha iyi işler yapacağız” diye konuştu.
18
YAŞ ALTI ENGELLİ VATANDAŞLAR İÇİN FATURADA İNDİRİM
Abone İşleri Dairesi Başkanı Tarık Kaplan,
muhtarların su faturasında kademeli tarifeye ilişkin sorularına da yanıt verdi.
Ocak ayı Belediye Meclisine sunulan kademeli
su tarifesinin kamuoyuna yanlış yansıtıldığını belirten Kaplan, yüzde 70
abonenin 10 metreküp altında su kullandığını, kademeli uygulamanın 10 metreküp
üzerindeki kullanımlar için önerildiğini vurguladı. ASKİ Genel Müdürlüğünün
meclise sunduğu bir diğer önerinin ise mevcutta 18 yaş üzeri engelli
vatandaşlara uygulanan indirimli su faturasından 18 yaş altı engelli
vatandaşların da faydalanması olduğuna dikkat çeken Kaplan, “Bu durumda olan 40 bin ailenin de su
faturasında indirim öngörüyoruz” dedi.
MUHTARLARDAN
ASKİ’YE TEŞEKKÜR
ASKİ’den yıllardır alamadıkları hizmetleri son
2 yıldır çok kısa sürede almaya başladıklarını vurgulayan muhtarlar, “ASKİ çalışanları ile adeta akraba olduk,
mahallemizle ilgili hangi sorunumuz olsa çözümüne yönelik muhatap buluyoruz.
Taleplerimiz ciddiyetle değerlendiren bir kurum görmek bizleri çok mutlu
ediyor” diyerek ortak düşüncelerini şu sözlerle ifade ettiler:
-Nurten İşçi (Güzeltepe Mahallesi Muhtarı): “En çok hizmet aldığım birimlerin başında
ASKİ geliyor. Mansur Başkan göreve geldikten sonra belediyenin tüm
birimlerinden hizmet alıyoruz. Çalışmalarınızdan memnunuz, şansınız bol,
başarılarınız daim olsun.”
-Oya Yakut (Anıttepe Mahallesi Muhtarı): “Altyapımızda bir sıkıntı yok.
Mazgallarımız da düzenli şekilde temizleniyor. Ankara Büyükşehir Belediyesinin
en iyi çalışan ekibi belki de ASKİ. Bu nedenle ASKİ’ye çok teşekkür ederiz.”
-Ayşegül Emekçi (100. Yıl İşçi Blokları
Mahallesi Muhtarı): “Bizi bu toplantıya
samimiyetle davet ettiğiniz için teşekkür ederiz. Halkımıza kısa sürede
ulaşıyorsunuz, çalışmalarınızdan çok memnunuz.”
-Emine Akdemir (Dikmen İlkadım Mahallesi
Muhtarı): “Son zamanlarda ASKİ’nin
çalışmalarından oldukça memnunuz. Özellikle sahada çalışan arkadaşlar takdire
şayan. Bizler bu soğuklarda camımızı bile açamıyorken, onlar sabaha kadar
sokakta çalışıyor.”
-Salih Yiğit (Ertuğrulgazi Mahallesi Muhtarı):
“ASKİ ekipleri mükemmel şekilde
çalışıyor. Bu nedenle hem genel müdürümüze hem de Başkanımız Mansur Yavaş’a
teşekkür ediyorum.”
-Ali Tatlı (İlkbahar Mahallesi Muhtarı): “Aman dediğimiz anda hemen ASKİ’den
geliyorlar. Bu nedenle hiçbir şikâyetimiz yok. İyi ki varsınız.”
-Kemal Öngör (Aşağı Öveçler Mahallesi
Muhtarı): “Biz 6 kardeşiz, şimdi buna
bir de ASKİ katıldı ve 7 olduk. Gecem gündüzüm yok çalışıyorum. Hangi saatte
ararsam ASKİ’den yetkililere ulaşıyorum, teşekkür ederim.”
-Ülkü Fırat (Yaşamkent Mahallesi Muhtarı): “Ben sıkıntılarımızı bölgedeki
arkadaşlarımıza ilettim onlar ilgileniyorlar zaten. Her zaman ne sorunumuz
olursa hemen koşuyorlar. Hiçbir zaman ulaşılamamazlık olmadı onun için teşekkür
ediyorum.”
-Nebahat Koç (Malazgirt Mahallesi Muhtarı): “Birim müdürlerime buradan teşekkür
ediyorum. Olmayan bir yağmur kanalı, temiz su hatlarım bu dönem yapıldı ama
küçük eksikler var onları da inşallah önümüzdeki dönem tamamlayacağız. Ben
bugün özellikle teşekkür için geldim sağ olun. Emeğinize ve yüreğinize sağlık.”
-Aslı Arslan (Aşağı Dikmen Mahallesi Muhtarı):
“Ben de teşekkür ediyorum gerçekten
ASKİ’yi aradığımızda aynı gün sıkıntılarımız çözüme ulaşıyor. Özverili
çalışmalarından dolayı bölge şefime de çok teşekkür ediyorum.”